Home Fons Vernooij
Vakdidactiek
Homepage Vakdidactiek
Welkom op de site
Introductie in de vakdidactiek
Soorten van kennis
lijn
Kennis van situaties
lijn
Kennis van begrippen
lijn
Kennis van procedures: BE
lijn
Kennis van procedures: BH
lijn
Kennis van strategieën
lijn
Competenties
lijn
Originele Proefschrift
Elk hoofdstuk als PDF
Bijlagen proefschrift
Hardop-denk-protocollen (6 vwo)
Test Kennis Van Begrippen
Kennis Van Handelingsvoorschriften
Experiment kaartsorteren
Tekstboeken 4 HAVO
Originele teksten uit het boek
lijn
Artikelen van Fons Vernooij
Artikelen bedrijfseconomie
Vakdidactische artikelen M&O
lijn
Relevante artikelen
Het leren oplossen van bedrijfs-
economische problemen.

Korte samenvatting.
Bewerking van Pedagogisch Tijdschrift
lijn
Het leren oplossen van bedrijfseconomische problemen
Uitgebreide samenvatting,
Pedagogisch Tijdschrift
jaargang 23, nr.1, 39-62 (1998).
lijn
Impliciet versus expliciet onderwijs in bedrijfseconomische modellen
Meest uitgebreide samenvatting
Tijdschrift voor Onderwijs Research
21e jaargang, nr.3 (1996).
lijn
Op zoek naar consistentie in de leerstof Bedrijfseconomie
Onderzoek van Onderwijs
23e jaargang, nr.3 (1994).
lijn
De toetsende tucht van de
dimensieanalyse

Maandblad Acc & Bedrijfseconomie
67e jaargang, nr.10 (1993).
lijn
Dimensieloos denken
Maandblad Acc & Bedrijfseconomie.
68e jaargang, nr. 9 (1993).
lijn
Leren leren vereist consistentie
Pedagogisch Tijdschrift
23e jaargang, nr.1 (1998).
 
 
Logo Onderwijs-En-Banen.nl
Portal: Onderwijs En Banen
Laatste update vakdidactiek-bedrijfseconomie.nl: 28 mei 2017.
  Vakdidactiek-Bedrijfseconomie.nl  
Zie voor vakdidactische termen ook bij: bedrijfseconomische-begrippen.nl:
  B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    M    N    O    P    Q    R    S    T    U    V    W    Z
En kijk ook eens op: bedrijfseconomische-modellen.nl
 

Het Experiment Kaartsorteren

onderdeel van het onderzoek van Fons Vernooij

Het leren oplossen van bedrijfseconomische problemen
Didactisch onderzoek naar kostprijs- en nettowinstvraagstukken in het voortgezet onderwijs.
 
De onderstaande documenten zijn stuk voor stuk downloadbaar.
 
Logo PDF Titelblad en inhoudsopgave van het Experiment Kaartsorteren
 
Logo PDF 1.1 De vraagstelling van het onderzoek
 
Logo PDF 1.2 De opbouw van het bestand aan kaartjes
 
Logo PDF 2. Opzet en beoordelingsprocedure
 
Logo PDF 3. Resultaten
 
Logo PDF 4. Nadere analyse van de resultaten
 
Logo PDF 5. Literatuur
 
Logo PDF Bijlage 1: Frequentieverdeling totaalscores op de kaartvariabelen
 
Logo PDF Bijlage 2: Keuze voor dimensies en synoniemen
 
Logo PDF Bijlage 3: Typologie van waargenomen modellen
 
 
Informatie over opleidingen en banen
Universiteiten | Onderwijsportaal |  Vacatures-onderwijs | Banen-per-stad
 
De bedoeling van Vakdidactiek Bedrijfseconomie
Vakdidactiek-bedrijfseconomie.nl is nauw verbonden aan de de websites bedrijfseconomische-begrippen.nl en bedrijfseconomische-modellen.nl. Zij biedt essenties van de vakdidactiek bedrijfseconomie aan in overzichtelijke eenheden, voor zowel leerlingen, studenten, als docenten.

Auteur is Fons Vernooij, die als eerste in Nederland is gepromoveerd op een onderwerp uit de vakdidactiek bedrijfseconomie (september 1993): “Het leren oplossen van bedrijfseconomische problemen. Didactisch onderzoek naar kostprijs- en nettowinstvraagstukken in het voortgezet onderwijs”. Deze dissertatie is de bron voor de pagina’s van deze site.

Mocht u tips of hints hebben dan ontvangen wij die graag via de webmaster Fons Vernooij.
Website van Fons Vernooij: fons-vernooij.nl
Copyright © 1998 by Fons Vernooij en anderen.
Wij volgen het privacy-beleid van Google en zijn niet verantwoordelijk voor het selecteren van de advertenties in de Google vakken.
Registratienummer V.O.F. Adviesbureau CASA: KvK Rijnland: 58884114 / BTW 8532.22.848
Dossiernummer Stichting Onderwijsportaal: KvK Rijnland: 28092786 / BTW-nummer 8106.36.025
Webmaster: Fons Vernooij

Info over privacy en cookies: zie Privacybeleid
Leveringsvoorwaarden: zie bijgaand document